„W wychowaniu chodzi właśnie o to, ażeby człowiek stawał się coraz bardziej człowiekiem - o to, ażeby bardziej był, a nie tylko miał”

Jan Paweł II

Erasmus+ / Projekty 2024-2026

Erasmus+ logo

  1. "Digital Eco-Innovators - Fostering Sustainable Solutions Through Digitalisation"
  2. "STEAM motivated"

1. "Digital Eco-Innovators - Fostering Sustainable Solutions Through Digitalisation"

Projekt „Digital Eco-Innovators - Fostering Sustainable Solutions Through Digitalisation” był nakierowany na zwiększenie wrażliwości środowiskowej uczniów poprzez wykorzystanie rozwiązań cyfrowych, a tym samym na rozwój ich umiejętności w zakresie przedmiotów STEAM (naukowo-technicznych) oraz języka angielskiego. Uczniowie poznali zasady gospodarki w obiegu zamkniętym, recyklingu i zielonej energii, a także stworzyli prace artystyczne związane z tą tematyką.

Wyjazd edukacyjny do miasta Suceava w Rumunii


Wizyta gości z Rumunii i Hiszpanii w naszej miejscowości


2. "STEAM motivated"

Projekt zatytułowany „STEAM motivated” ma na celu zwiększenie umiejętności i motywacji do nauki przedmiotów STEAM oraz języka angielskiego poprzez tworzenie propozycji interesujących zajęć i nagrywanie krótkich filmików prezentujących praktyczne zastosowanie wiedzy nauczanej w podstawie programowej. Skupiamy się na takich przedmiotach jak matematyka, technika i inżynieria oraz język angielski, a także tworzymy materiały edukacyjne do wykorzystania w przyszłości. Projekt, koordynowany przez naszą szkołę, jest realizowany w okresie od 1 listopada 2024 r. do 30 czerwca 2026 r.


Faza początkowa

Realizując zajęcia lokalne poprzedzające pierwsze działania mobilnościowe w Serbii wzięliśmy udział w serii warsztatowych spotkań online, na których przedstawiliśmy naszą szkołę oraz zostaliśmy przeszkoleni w zakresie technik tworzenia filmików wideo, praw autorskich i tłumaczenia na język angielski oraz cyfrowych narzędzi w edycji wideo. Poniżej dostępne do pobrania są prezentacje i kilka zrzutów ekranu z naszych spotkań.

Prezentacje

Spotkania online


Wyjazd edukacyjny do instytucji partnerskiej Stil Mladich w mieście Ruma w Serbii

W okresie od 24 do 28 lutego 2025 r. uczniowie i nauczyciele z naszej szkoły wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym do instytucji partnerskiej Stil Mladich w mieście Ruma w Serbii. Tam poznawali i zgłębiali tajniki programowania robotów, wykorzystania sztucznej inteligencji do doskonalenia programów. Poniżej przedstawiamy codzienne relacje z wizyty opublikowane w Gadżetce oraz materiały z warsztatów, w których uczniowie brali udział.

Materiały z warsztatów

Wizyty opublikowane w Gadżetce


Wizyta gości z Serbii i Turcji w naszej miejscowości

Dzień 1

Z ogromną radością powitaliśmy naszych gości z Turcji i Serbii!

Pierwszy dzień projektu upłynął pod znakiem integracji i poznawania się. Uczniowie mieli okazję wspólnie zwiedzić szkołę, zaprezentować swoje dotychczasowe osiągnięcia, a także wymienić się doświadczeniami. Nie zabrakło również okazji do ćwiczenia języka angielskiego w praktyce – wspólne aktywności pozwoliły przełamać pierwsze bariery i stworzyć przyjazną atmosferę na cały tydzień.


Dzień 2

Mimo że pogoda nas nie rozpieszczała, nie zabrakło dobrego humoru!

Wyruszyliśmy na wycieczkę do Krakowa, gdzie odwiedziliśmy najważniejsze miejsca w centrum miasta. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia pod Wawelem i ze słynnym smokiem wawelskim, a następnie przeszliśmy przez Rynek Główny aż do Womai – niezwykłego centrum edukacji i doświadczeń zmysłowych.

Tam uczestniczyliśmy w dwóch wystawach: „W stronę światła” i „W stronę ciemności”, które pozwoliły nam spojrzeć na świat w zupełnie inny sposób – dosłownie i w przenośni.

Dzień zakończyliśmy wspólnym spacerem i wizytą w Galerii Krakowskiej.


Dzień 3

Środa upłynęła nam w szkole, ale wcale nie była to zwykła lekcja!

Rozpoczęliśmy dzień od rozmowy o nowoczesnych technologiach i ich zastosowaniu w codziennym życiu. Następnie odbyły się warsztaty praktyczne prowadzone przez panią Izabelę Lorenc, podczas których uczestnicy uczyli się, jak samodzielnie przygotować naturalne mydło oraz ekologiczny środek czyszczący z sody oczyszczonej.

Zajęcia były nie tylko bardzo pouczające, ale również pełne śmiechu, współpracy i kreatywności. Dzięki nim mogliśmy połączyć naukę z praktyką i dowiedzieć się, jak dbać o środowisko w codziennym życiu.


Dzień 4

To był dzień pełen emocji i dobrej zabawy!

Uczniowie z Polski, Turcji i Serbii spędzili wspólnie niezapomniane chwile w Energylandii – największym parku rozrywki w Polsce. Oprócz korzystania z licznych atrakcji i kolejek górskich, uczestniczyliśmy także w warsztatach edukacyjnych, które w ciekawy sposób łączyły naukę z zabawą.

Dzień upłynął pod znakiem integracji, współpracy i uśmiechu – wszyscy wróciliśmy pełni pozytywnej energii i nowych wspomnień.


Dzień 5

Ostatni dzień projektu był pełen wzruszeń.

Po intensywnym tygodniu wspólnych działań przyszedł czas na podsumowanie. Uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w projekcie, a nauczyciele podziękowali wszystkim za zaangażowanie, otwartość i współpracę.

Nie obyło się bez łez – pożegnania z nowymi przyjaciółmi z Turcji i Serbii były naprawdę emocjonalne. Ten tydzień na długo pozostanie w naszej pamięci jako czas nauki, przygód i budowania międzynarodowych przyjaźni.