Erasmus+ - Projekty 2024/2025
"Digital Eco-Innovators - Fostering Sustainable Solutions Through Digitalisation"
Projekt „Digital Eco-Innovators - Fostering Sustainable Solutions Through Digitalisation” był nakierowany na zwiększenie wrażliwości środowiskowej uczniów poprzez wykorzystanie rozwiązań cyfrowych, a tym samym na rozwój ich umiejętności w zakresie przedmiotów STEAM (naukowo-technicznych) oraz języka angielskiego. Uczniowie poznali zasady gospodarki w obiegu zamkniętym, recyklingu i zielonej energii, a także stworzyli prace artystyczne związane z tą tematyką.
"STEAM motivated"
Projekt zatytułowany „STEAM motivated” miał na celu zwiększenie umiejętności i motywacji do nauki przedmiotów STEAM oraz języka angielskiego poprzez tworzenie propozycji interesujących zajęć i nagranie krótkich filmików prezentujących praktyczne zastosowanie wiedzy nauczanej w podstawie programowej. Skupiliśmy się na takich przedmiotach jak matematyka, technika i inżynieria oraz język angielski, a także stworzyliśmy materiały edukacyjne do wykorzystania w przyszłości. Projekt, koordynowany przez naszą szkołę, był realizowany w okresie od 01.11.2024 r. do 30.06.2026 r.
Faza początkowa
Realizując zajęcia lokalne poprzedzające pierwsze działania mobilnościowe w Serbii wzięliśmy udział w serii warsztatowych spotkań online, na których przedstawiliśmy naszą szkołę oraz zostaliśmy przeszkoleni w zakresie technik tworzenia filmików wideo, praw autorskich i tłumaczenia na język angielski oraz cyfrowych narzędzi w edycji wideo. Poniżej dostępne do pobrania są prezentacje i kilka zrzutów ekranu z naszych spotkań.
Prezentacje
Spotkania online
Wyjazd edukacyjny
W okresie od 24 do 28 lutego 2025 r. uczniowie i nauczyciele z naszej szkoły wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym do instytucji partnerskiej Stil Mladich w mieście Ruma w Serbii. Tam poznawali i zgłębiali tajniki programowania robotów, wykorzystania sztucznej inteligencji do doskonalenia programów. Poniżej przedstawiamy codzienne relacje z wizyty opublikowane w Gadżetce oraz materiały z warsztatów, w których uczniowie brali udział.